donderdag 19 september 2013

Brief aan de hemel 2013

Ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zou zijn, als jij er nu nog zou zijn. Zou je ook Facebook hebben? Twitter? Vast wel. Je zou een iPhone hebben. Dat weet ik zeker. Je zou niet alleen een iPhone hebben. Je zou alles van Apple hebben. Zo mee met de laatste trends. Want zo zou jij dan zijn. Altijd het hipste van het hipste en het nieuwste van het nieuwste. Waar zouden je statusupdates over gaan? Ik denk dat ze over je weekend zouden gaan, en alle leuke dingen die je had gedaan. Misschien zelfs met je kinderen. Ja, ik was de tante, de tante van jouw kinderen. En jij, jij was de oom van die van mij. Dat ben je nu ook wel, maar goed, je was dé oom. Dé oom die altijd leuke dingen met ze deed. Dé oom, die ze altijd zouden herinneren, omdat hij zo ontzettend cool was. Maar dat ben je niet. Je bent een herinnering, mijn herinnering, niet eens die van hun, tot mijn spijt. En god, wat is het moeilijk om die herinnering in stand te houden. De jaren verstrijken en de herinneringen vervagen. En het zijn er te weinig. Ik heb te weinig herinneringen aan je, en dat is niet ‘vind ik leuk’. Helemaal niet zelfs. Maar, ik zal er altijd, altijd, altijd, voor zorgen dat je herinnert zult worden. En de herinneringen die ik heb, zal ik delen, met Eva en met Fabian. Zodat ze weten, ook al hebben ze je nooit gekend, dat je de aller-aller-allertofste oom bent, die er maar bestaat en heeft bestaan. En zodat ook zij je altijd zullen herinneren. En ik zal het op Facebook delen, zodat ook anderen, niet vergeten dat jij er ook ooit was. Want hoewel de jaren verstrijken, je zult nooit vergeten worden. En dat jij gewoon heel erg vind-ik-leuk was. Want dat was je. En dat ik je mis, al 13 jaar. Alberto 19-09-2000 ~ 19-09-2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten